söndag 8 november 2015

Tack Sverige!

Många av er har säkert redan hört eller läst om  det faktum att jag kommer att lämna svensk brottning för ett tag.
Jag vill bara med några rader passa på att tacka alla inblandade för mina år inom Svensk brottning!
Jag känner mig oerhört stolt över att fått bära de svenska färgerna och förtroendet under denna tiden.

Jag vill rikta ett stort tack till alla klubbar i Sverige som gör ett så fantastiskt jobb, till SBF som gett mig detta förtroendeuppdraget och sist men absolut inte minst, vill jag tacka alla er tjejer!
Det är ni som gjort det stora jobbet!
Det är ni som gjort att jag njutit av varje sekund vi varit fysiskt aktiva!
Det är ni som gjort det möjligt för mig att jag nu får leva min dröm!

Jag fick sedan en tid tillbaka ett telefonsamtal från Anders Hestdalen Sportchef i Norges brottningsförbund, ett samtal om en damsatsning de hade på G.
I den satsningen skulle de gärna vilja ha med mig. Jag fick ett erbjudande om att arbeta som förbundskapten för Norska damlandslaget, en ställning på 100 %.

Det var till start inte ett självklart beslut, många funderingar, byta land... byta jobb... u-em på hemmaplan 2016... min högra hand Annelie... stor ödmjukhet inför uppgiften...mm och jag tänkte många gånger fram och tillbaka. Pratade med SBF, funderade lite till.

till sist kom jag ändå fram till att det känns helt rätt just nu.

Jag kommer sakna er alla men jag kommer inte vara långt borta, och ett led i detta är att vi ska fortsätta arbeta på ett fint och ännu bättre samarbete mellan Norge och Sverige. Så som jag ser på det kommer vi ha massor av härliga dagar ihop framöver men jag kommer bära nya färger!

självklart vill jag rikta ett speciellt stort tack och ett stort lycka till!!! till mina fantastiska kollegor Annelie och Josefin. Ni är grymma! Tack även till Fari som lärt mig så mycket under alla år! 


Vi ses ute i brottarvärlden!
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar